Pokemon GO bazira na stari igri Pokemon, ki se je dolga leta nazaj igrala na konzoli Gameboy. Od tam so vzeti mnogi podatki o posameznih Pokemonih in tudi statistike pri tem niso izjema.
IV je kratica, ki označuje Individualne Vrednosti (Individual Values) posameznega Pokemona. Načeloma so skrite in jih trener po tem, ko je opravil ulov (v divjini, po nalogi ali na raidu) ali zvalil jajce v inkubatorju, še ne vidi. Vodja vaše ekipe vam jih lahko sicer pove skozi neke osnovne stavke, če kliknete Appraisal, vendar bo vsaj za začetnike tudi tukaj še vedno več skrivnosti, kot nekih koristnih podatkov. Funkcija Appraisal, ki je v meniju vsakega Pokemona, je sicer posebej razložena nižje spodaj, skupaj z vsemi potrebnimi tabelami.
Pomen IVjev
IVji so lahko za nekatere bolj zahtevne igralce izjemno pomembni, še posebej v boju, za druge pa precej manj, sploh če ste samo zbiratelj, ki bi rad napolnil Pokedex. Za tiste, ki igrajo ure in ure vsak dan in so si že davno napolnili Pokedex, pa seveda pridejo v poštev prav te nianse, ki njihove Pokemone naredijo drugačne od tujih. Pri tem so jim še posebej pomembni najbolj redki pokemoni in to so tisti z visokimi (po možnosti 100% statistikami) ali pa takšni, ki se svetijo (shiny). Mnogi igralci si IV v % zabeležijo ob ime Pokemona.
Karakteristike Pokemonov
Gremo po vrsti. Vsak pokemon ima svoje osnovne značilnosti:
- ime (npr. Charizard, Pikachu, Pidgey,…)
- spol (moški ali ženski)
- vrsto oziroma tip (npr. Zmaj, Električni, Vodni,..)
- težo (prikazana v kilogramih)
- dimenzije (prikazana z dolžino, npr. 1.25 metra)
- velikost (lahko je prikazana s posebno ikono, npr. XS ali XL)
- hitri udarec (npr. Steel Wing, Confusion,…)
- specialni udarec (npr. Hydro Pump, Outrage, Hyper Beam,…)
Iz podatkov, ki jih vidimo na sliki sicer izvemo okvirno nekaj več o ujetem Pokemonu, vendar pa ne vemo ali je vredno vanj vlagati ali ne – kakšen je torej njegov potencial?
Sedaj pridejo na vrsto še statistike:
1. del – Osnovne statistike
- Napad (Attack)
- Obramba (Defense)
- Vzdržljivost (Stamina – v Appraisal poimenovano HP)
Te statistike lahko poiščete po spletu v posebnih tabelah, v igri pa jih ne vidite.Produkta vseh osnovnih statistik, v kombinaciji z osebnimi statistikami vašega Pokemona in z njegovo stopnjo, pa sta končna rezultata, in sicer CP (Combat Power), ki ga vidite nad Pokemonom, in HP (Hit Points), ki ga vidite pod njim. Pozor, izračunanega HP nikakor ne zamešajte z individualno vrednostjo Stamina, ki jo aplikacija z Appraisalom prav tako poimenuje kot HP! Njegove statistike se lahko zaradi vremenskih vplivov spremenijo, kar vpliva predvsem na moč udarca.
Formula za izračun je sicer primerno dolga (primer: (BaseAtk + IndAtk) * (BaseDef + IndDef)^0.5 * (BaseSta + IndSta)^0.5 * 0.790300^2 / 10) in za nekatere kar komplicirana – v resnici pa je za sam užitek v igranju precej nepomembna. V detajle si lahko stvari preberete tudi tukaj: https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-stats-advanced
Primerjava treh različnih Pokemonov in njihovih osnovnih statistik (napad, obramba, vzdržljivost).
Dragonite 263 / 201 /182
Cloyster 186 / 323 / 100
Alakazam 271 / 194 110
Kot je razvidno, so nekateri Pokemoni bolj primerni za napadanje, drugi pa za obrambo. Tukaj ne bomo razpredali o tem kateri je boljši ali slabši, saj je to zgodba brez konca (kateri je bolj učinkovit proti kateremu tipu, kako na moč v boju vplivajo udarci, njegovi IVji, trenutno vreme, itd…). Teh številk v sami igri sicer nikjer ne vidite. Tem osnovnim vrednostim pa prištejejo še individualne vrednosti vsakega Pokemona, ki so lahko od 0 do 15.
Kdaj je pomemben napad in kdaj obramba?
Napad je pomemben vsakič, ko vaš Pokemon v boju udari nasprotnega! Npr. ko napadete telovadnico, je pomemben vaš napad vsakič, ko kliknete. Prav tako, ko sodelujete v raidu. Napad pa uporabi Pokemon tudi, če ste ga pustili v telovadnici in ga napadajo drugi. Tudi sam samodejno napada in takrat, ko udari nasprotnika, se njegov napad šteje.
Enako torej obramba. Močan Pokemon, ki ima obrambo 15, bo bolje sprejemal udarce, ko ga boste pustili v telovadnici, če ima pa še visoko vzdržljivost, jih bo lahko sprejemal še dlje. Enako velja v boju – ko boste z njim napadali in bo prejemal hitre udarce ali statistike, bosta obramba in vzdržljivost vplivala na to koliko udarcev lahko sprejme, preden bo upehan padel v nezavest.
Ali se z evolucijo osnovne statistike spremenijo?
Seveda! Z evolucijo se osnovne statistike bistveno izboljšajo. Če gremo korak nazaj in si za primer pogledamo evolucijo od Dratini do Dragonite. Poglejmo si primerjavo:
Dratini 119 / 94 / 82
Dragonair 163 / 138 / 122
Dragonite 263 / 201 /182
Torej primer – ujeli ste Dratini, ki ima statistike, kot jih vidite. Če porabite 25 njenih bombonov, da naredite evolucijo v Dragonair, se njene statistike takoj bistveno izboljšajo. S tem pa se poveča tudi CP, kajti v formuli se vrednosti med seboj množijo. Dragonair bo tako v boju močnejša od Dratini. Z evoluciju posledično lahko pridobi tudi drugačne udarce (tako hitri, kot specialni udarec).
Po drugi strani Powerup ne spremeni ničesar drugega, kot stopnjo Pokemona. Posledično mu raste CP in je vse močnejši v boju, vendar se njegove osnovne statistike ali IVji nikoli ne spremenijo!
2. del – Invividualne vrednosti (IV Individual Values)
Vsak Pokemon ima svoje lastne (skrite) vrednosti napada, obrambe in vzdržljivosti. Čeprav ima npr. osnovno vrednost napada Dragonite kar 263, pa ste lahko ujeli takšnega, ki ima IV za napad samo 10 (od skupaj 15 možnih). Njegov napad tako ni maksimalen možen, ampak namesto 278 (osnovna vrednost, povečana za 15), ampak 273. Razlika se morda zdi majhna (in tudi v resnici je), vendar vpliva tako na moč udarca, kot tudi na tako imenovane točke preloma (break points), ki povejo, na kateri stopnji (levelu) postane udarec močnejši. Praviloma velja, da pokemon z individualno vrednostjo 15 za napad (Attack) doseže maksimalni udarec na nižji ravni, torej lahko zanj porabite manj stardusta!
Enako velja za obrambo in vzdržljivost. Pokemon z višjimi ustreznimi individualnimi vrednostmi se bo lahko boril dlje, čeprav le za nekaj sekund. Njegov CP bo sicer po formuli nižji, slabši bo tudi vsak njegov udarec v bitki. Za najbolj zagrizene igralce, je tu velika razlika, za ostale malo manjša, vseeno pa se lahko pozna pri tem, da vam bo na koncu bitko uspelo zmagati ali pa pač ne, pa tudi pri tem koliko časa boste izgubili med posameznimi napadi na telovadnico in seveda koliko napojev boste na koncu igralnega dne skupaj porabili za zdravljenje. Dlje kot bodo vaše bitke trajale, več udarcev bodo vaši Pokemoni prejeli.
Vsaka individualna statistika napada, obrambe in vzdržljivosti je lahko med 0 in 15, torej imamo 16 različnih možnosti na 3 potenco ali drugače povedano, če ujamete sovico, podgano ali golobčka, se ta lahko najde v kar 4096 različnih vrednostih. In če ste ujeli takšno, ki ima statistike 15/15/15, je to 100% Pokemon in ne glede na to ali je njegov trenutni CP samo 72 ali pa kar 1950 (to pa je odvisno na kateri stopnji je, dvigujete jih s Powerup gumbom), ga je vredno vsaj obdržati. Če je ta vrsta primerna za boj, je vanj še posebej vredno vlagati (prah in bombone), sicer pa je lahko vsaj za zbirko sto procentnih. 🙂
Kako izvem ali je vrednost napada 3 ali 15?
Vrednosti napada, obrambe in vzdržljivosti so skrite. Vodja vaše ekipe vam jih razkrije skozi besedni opis, vendar pri tem izpostavi samo tisto, kjer je vrednost najvišja. Če sta dve od njih enako vredni, bo izpostavil dve, če so vse tri vrednosti enake, pa vse tri. Torej če omeni ATTACK, DEFENSE in STAMINA, potem veste, da so vse vrednosti npr. 10 ali pa morda vse 4 ali pa vse celo 15.
Žal pa največkrat ne izveste natančnih vrednosti, ampak samo okvirne. Poleg tega ima vsaka barva igralcev svoje komentarje, tako da si morate zapomniti tiste, ki so pomembni prav za vas.
Kako je sestavljen opis?
Prvi del opisa je splošen. Skozi njega vam vodja ekipe pove kakšen je splošen potencial vrednosti tega Pokemona, ki se lahko uvrsti v eno od 4. kategorij.
Skozi ta opis boste izvedeli okvirno vrednost, ki bi jo lahko natančno izračunali, če bi vse znane vrednosti Pokemona vpisali v kalkulator. Če vas IVji zanimajo, potem so za vas zagotovo zanimivi samo tisti Pokemoni, ki imajo vrednosti nad 80%, kasneje pa boste postali tako zahteveni, da boste verjetno brisali že vse pod 96% – razen izjemoma.
Drugi del opisa je analiza ene, dve ali vseh treh statistik, vendar, kot smo že omenili, je izpostavljena tista, kjer je vrednost najvišja – vrednost je lahko od 0 – 15.
Tretji del opisa je njegova velikost, ki pa zaenkrat v igri še nima jasno vidnih učinkov.
Opisi po ekipah
Mystic – modra barva
Splošen opis:
Overall, your [ime Pokemona] is a wonder! What a breathtaking Pokemon! 82.2%-100%
Overall, your [ime Pokemona] has certainly caught my attention. 66.7% – 80%
Overall, your [ime Pokemona] is above average. 51.1% – 64.4%
Overall, your [ime Pokemona] is not likely to make much headway in battle. 0% – 48.9%
Analiza posameznega Pokemona:
Its stats exceed my calculations. It’s incredible! Stat bonus of 15
I am certainly impressed by its stats, I must say. Stat bonus of 13 – 14
Its stats are noticeably trending to the positive. Stat bonus of 8 – 12
Its stats are not out of the norm, in my opinion. Stat bonus of 0 – 7
Velikost Pokemona:
Your [ime Pokemona] is tinier than any we have on record. Astounding. XS
Your [ime Pokemona] is below average in size. Small
Your [ime Pokemona] is above average in size. Large
The size of your [Pokemon Name] is… colossal. This is indeed exceptional. Fascinating! XL
Instinct – rumena barva
Splošen opis:
Overall, your [ime Pokemona] looks like it can really battle with the best of them! 82.2%-100%
Overall, your [ime Pokemona] is really strong! 66.7% – 80%
Overall, your [ime Pokemona] is pretty decent! 51.1% – 64.4%
Overall, your [ime Pokemona] has room for improvement as far as battling goes. 0% – 48.9%
Analiza posameznega Pokemona:
Its stats are the best I’ve ever seen! No doubt about it! Stat bonus of 15
Its stats are really strong! Impressive. Stat bonus of 13 – 14
It’s definitely got some good stats. Definitely! Stat bonus of 8 – 12
Its stats are all right, but kinda basic, as far as I can see. Stat bonus of 0 – 7
Velikost Pokemona:
Wh-whoa. That’s the tiniest [Pokemon Name] I’ve ever seen! XS
Your [ime Pokemona] is a little small for its kind, don’t you think? Small
Your [ime Pokemona] is a BIG one! Large
Your [ime Pokemona] is just HUGE! XL
Valor – rdeča barva
Splošen opis:
Overall, your [ime Pokemona] simply amazes me. It can accomplish anything! 82.2%-100%
Overall, your [ime Pokemona] is a strong Pokemon. You should be proud! 66.7% – 80%
Overall, your [ime Pokemona] is a decent Pokemon 51.1% – 64.4%
Overall, your [ime Pokemona] may not be great in battle, but I still like it! 0% – 48.9%
Analiza posameznega Pokemona:
I’m blown away by its stats. WOW! Stat bonus of 15
It’s got excellent stats! How exciting! Stat bonus of 13 – 14
Its stats indicate that in battle, it’ll get the job done. Stat bonus of 8 – 12
Its stats don’t point to greatness in battle. Stat bonus of 0 – 7
Velikost Pokemona:
Your [ime Pokemona] is so tiny, I almost didn’t notice it! XS
Aww, what a small [ime Pokemona]! It’s rather cute, I’d say. Small
Your [ime Pokemona] is rather sizable, that’s for sure! Large
Your [ime Pokemona] is gigantic—the largest I’ve ever seen! XL
Med skrite statistike spada tudi stopnja razvoja Pokemona. Vsak Pokemon je lahko med 1. in 40. stopnjo.
Kako ugotoviti natančne vrednosti Pokemona?
Uporabite enega od kalkulatorjev! Pri tem si je najlažje pomagati s takšnim, ki vam Pokemona izračuna že na zaslonu telefona. Lahko uporabljate tudi spletni kalkulator, vednar morate vse vrednosti ročno vpisati. Ker uporabljajo iste formule, bi morali biti rezultati povsod enaki. Vrednosti so pogosto tako okvirne, da točnega izračuna ne boste dobili. Tako vam lahko program izpiše, da je vaš Pokemon nekje 35-54% ali pa med 87-96%. Če vam je pri prvi številki pravzaprav vseeno, ker so njegove statistike itak slabe, pa vam pri drugi ni. Morda je 96% in v takšnega bi bilo mogoče že vredno vlagati in ga nadgraditi. Pogosto boste dobili bolj natančne vrednosti potem ko boste tega Pokemona že nadgradili ali naredili evolucijo, zgodi pa se tudi, da zlepa ne pridete do bolj točnih vrednosti. Smola pač. 🙂
Ali lahko samo iz CP ugotovim IV?
Da! V nekaterih primerih je to mogoče. Npr. na raidih so Pokemoni vedno 20. ali 25. stopnje (izjemoma, če je vremenski vpliv), iz jajca so ravno tako vedno 20. stopnje. Se pravi, če ste si zapomnili, da ima npr. 100% Eeve iz jajca 553 CP, boste lahko že ob izvalitvi neskončno veseli, saj ste dobili točno to, kar ste si želeli. Nižji kot bo torej CP, nižji je zagotovo tudi IV, kajti stopnja, ko se Pokemon izvali je namreč vedno 20. (Dodatek: Če še niste trener 20. stopnje, ampak nižje, bo Pokemon tiste stopnje, kot ste bili kot trener v trenutku, ko ste to jajce dobili. Primer: Pokemon trener stopnje 12. prejme jajce za 10 km, ga obdrži v svojem nahrbtniku in vali druga jajca. Ko ga izvali, je denimo že 17. stopnje, vendar se bo vseeno izvalil Pokemon 12. stopnje. Vpliva na IVje to sicer nima, boste pa morali vanj več vložiti za Powerup, če bo slučajno njegov IV potencial dober.)
Najboljši kalkulatorji na spletu
https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemongo-iv-calculator#/
Najboljši kalkultarji za mobilne telefone (brezplačni)
Za Android: CALCY IV, dobite ga v trgovini Google play
https://play.google.com/store/apps/details?id=tesmath.calcy&hl=sl
Za Apple: Poke Genie, dobite ga v App Store
https://itunes.apple.com/us/app/poke-genie/id1143920524?mt=8
Je uporaba kalkulatorjev legalna?
Kar se tiče legalnosti je zadeva sledeča. Uporabljate lahko vse pomožne programe na telefonu ali preko spletnih strani, ki ne zahtevajo povezave v igro. Z drugimi besedami, če program prebere podatke iz zaslona in ne zahteva gesla iz igre ali kakšne druge kode, ste povsem varni.
Kje najti Pokemone z najvišjimi IVji?
Lovite, raidajte, valite, delajte naloge in – vso srečo!
Tako preprosto je to v resnici. No, morda je samo “preprosto”. Lahko se namreč ure in ure, dneve in tedne ali celo mesece potikate naokoli, pa ne boste ujeli niti enega Pokemona z dobrimi statistikami, morda pa boste vseeno imeli srečo in ujeli kakšnega posebnega že danes. Na noben način ne gre obupati, slej ko prej bo sreča našla vas.
V naravi:
Že prej smo povedali, da je na voljo 4096 različnih kombinacij vsakega Pokemona. Možnost, da boste torej našli 100% je sorazmerno majhna. Vseeno se poveča takrat, ko je Pokemon vremensko izboljšan (weather boosted), kar vidite po tem, da je okoli njega na zemljevidu bel krog.
Iz jajca in na raidu:
Če ste v inkubatorju izvalili jajce ali Pokemona ujeli na raidu, so njegove statistike lahko od najmanj 10, do največ 15. To pa že krepko poveča verjetnost, da boste dobili Pokemona z visokimi statistikami. Drugače povedano, na razpolago je 6 kombinacij za vsako od treh karakteristik, torej samo še 216 različnih možnosti. Pri 10/10/10 bo Pokemon 67%, pri 15/15/15 pa seveda 100%, kar si gotovo najbolj želite. Zvaljeni ali iz raidov ujeti Pokemoni so vedno 20. stopnje, razen če je za njihov tip takrat vremenska izboljšava – v tem primeru so 25. stopnje.
Iz raziskav na terenu:
Field research je dodatna možnost, ki je bila v igro vpeljana leta 2018. Na dan lahko naredite neomejeno raziskav, vsaka pa vas na koncu nagradi. Vsak dan vam bo prva naredila dodatno štampiljko in vsaka sedma vam bo omogočila ulov legendarnega Pokemona (vsak mesec se spremeni). Dobite lahko samo eno štampiljko na dan, vendar lahko naredite neomejeno nalog. Razlog za to, da bi naredili več nalog dnevno je seveda v tem, da čimprej pridete do posebne zlate medalje Hunter (če ste zbiratelj medalj) in seveda v tem, da poberete čimveč nagrad.
Nagrade so lahko dodatne žogice, napoji za ozdravitev ali obuditev Pokemona, različne vrste malin in skrivni Pokemon. Ta Pokemon niti ni tako skrivni, saj boste hitro opazili, da boste za isto nalogo vedno dobili istega Pokemona. Npr. Catch a dragon Type (torej ujemi vrsto zmaja), vam bo za nagrado vedno dal Dratini. Če potrebujete dobrega Dragonita, ki je odličen bojevnik, potem se vam izplača delati to nalogo, saj imate precej povečano možnost, da boste dobili visoke IVje – spet so lahko ti samo višji ali enako 10/10/10, čeprav bo Pokemon (za razliko od tistih iz jajca ali na raidu) samo 15. stopnje.
Je za boj pomemben CP ali IV?
Seveda oboje – žal pa to še ni vse. Medtem ko visok CP preprosto pokaže, da je bil vaš Pokemon v preteklosti deležen več nadgradenj in je torej močnejši (morda ste takšnega že ujeli), pa bo IV dodal še tiste finese – npr. dober napadalec, ima še bonus pri moči udarca. Pri tem je potrebno upoštevati še potencialen vremenski vpliv (Pokemoni so v določenem vremenu v nekem trenutku lahko še močnejši) ter njegove udarce, ki niso samo močnejši ali šibkejši, ampak so lahko drugi Pokemoni nanje še posebej občutljivi (različni tipi udarcev) – prav tako vaši na tuje.
Ali se IV lahko spremeni?
Ne! Vsaj zaenkrat to ni mogoče. Ne glede na to, koliko bombonov in prahu boste vložili v Pokemona, do katere stopnje ga boste nadgradili ali kolikokrat mu boste zamenjali udarce, bo njegov IV ostal vedno enak. Možno pa je, da bo morda kdaj mogoče spremeniti tudi IV Pokemona. V originalni igri, je bilo to namreč mogoče in če so se tudi v Pokemon Go kasneje pojavile možnosti za spremembo hitrih in specialnih udarcev, lahko čisto realno pričakujemo, da bo z evolucijo igri dodana tudi ta opcija. Kako bo to storjeno, spet s kakšnim dodatkom v obliki predmeta, ki ga boste dobili v raidu, našli med obračanjem Pokestopov ali kako drugače, pa lahko seveda samo ugibamo. Tudi sicer je veliko drugih odprtih možnosti in vprašanj – se bo lahko njegove vrednosti napada, obrambe in vzdržljivosti samo pretakalo sem ter tja, npr. nekdo bi mirne duše obrambo iz 15 zmanjšal na 12, če bi lahko napad iz 12 povečal na 15 ali pa bo mogoče vrednost preprosto napolniti za +1 (npr. iz 14 na 15 ali iz 10 na 11) ali pa celo do konca (npr. iz 9 na 15) – pri čemer je zopet vprašanje, koliko takšnih predmetov bomo potrebovali. Za vsako posamezno karakteristiko enega ali za vsako številsko vrednost po enega? Kakorkoli že bo – če sploh bo – bo super. 🙂
Zaključek
IV je torej pomemben del opisa nekega Pokemona, po drugi strani pa je za samo zbirko Pokemonov povsem nepomemben, prav tako v primeru, da gre za Pokemona, ki ga v boju ne boste uporabljali. Večina lovcev se zato posveti nadgrajevanju samo nekaj določenih Pokemonov, vse ostale pa pustijo pri miru in vanje ne vlagajo prahu in bombonov. Kako se boste odločili vi, je seveda vaša osebna izbira.
Vabim vas, da si v bližnji prihodnosti preberete še članek o tem, kakšne so osnovne vrednosti Pokemonov. Ker jih je seveda preveč, da bi vsake obdelali posebej (v ta namen bom vključil povezave, ki vas bodo vodile do strani, ki razlagajo vsakega posebej), se bomo osredotočili samo na tiste najbolj pomembne statistike, ki jih je dobro poznati ter na posamezne Pokemone, ki so zaradi svojih značilnosti v igri zelo priljubljeni.